June 12, 2024
Microsoft

Program „My Digital Life” – jak Microsoft inwestuje w polską cyfryzację

Mówiąc najprościej My Digital Life jest programem stworzonym przez Microsoft to, by ułatwić użytkownikom komputerów zapoznanie się i efektywne korzystanie z możliwości cyfrowego świata. Działania finansowane są ze środków Microsoftu (w ramach inicjatywy Philanthropies for Skills and Employability), a bezpośredni nadzór sprawuje tu Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Wchodząc na stronę My Digital Life można znaleźć bazę informacji i kursów z zakresu pracy zdalnej, bezpieczeństwa cyfrowego, czy rozwoju nowoczesnych firm. Grupa docelowa projektu jest właściwie nieograniczona – można tu znaleźć coś dla zupełnych amatorów, średniozaawansowanych, profesjonalistów oraz nauczycieli. Materiały dostępne są za darmo i o dowolnej porze. Co pewien czas dodawane są też informacje o wydarzeniach.

Microsoft
Źródło: https://mydigitallife.pl/baza-wiedzy

Program odpowiada na aktualne potrzeby rynku. Szczególny nacisk kładzie się tu na rozwój firm i umiejętności przydatnych podczas szukania pracy. Problemem wielu przedsiębiorstw jest brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Nie chodzi tu nawet o wykształcenie, a raczej o możliwość obsługi nowoczesnych (i wbrew pozorom niezbyt skomplikowanych) narzędzi do automatyzacji pracy, chętnie opłacanych przez nowoczesne firmy. Nauka zajmuje stosunkowo niewiele czasu. Głównym problemem jest fakt, że przyszli pracownicy nie wiedzą właściwie, jakie narzędzia warto znać lub gdzie szukać dobrego mentora.

My Digital Life dostarcza więc informacji o tym, jak podnieść swoją wartość na rynku pracy i jak rozwijać firmę, by mogła swobodnie funkcjonować w świecie galopującego rozwoju technologicznego.

Microsoft
Źródło: Pixabay

W tym momencie można by już zakończyć jednak zapewne wiele osób zadaje sobie pytanie – w jaki sposób zyskuje na tym sam Microsoft?

Oczywistą sprawą jest wizerunek marki. Microsoft jest obecny właściwie wszędzie – od pakietu Office, przez maila, gry, sprzęty itd. Nie zmienia to faktu, że na zaufanie klientów trzeba stale pracować. Angażowanie się w akcje edukacyjne to jedna z najbardziej efektywnych form dobrej promocji.

Druga sprawa to patrzenie w przyszłość. Microsoft jest wielką firmą. W przeciągu kolejnych lat zatrudni odpowiednio dużą liczbę pracowników. Czemu więc nie zacząć ich szkolić już teraz? Obustronna korzyść stawia Microsoft na czele listy pracodawców, do których potencjalny pracownik zechce wysłać CV.

Programy takie jak My Digital Life są w dzisiejszych czasach niezbędne. W internecie można trafić na wiele podobnych inicjatyw, choć z reguły mają one znacznie mniejszy zasięg. Warto oczywiście korzystać z każdej, która oferuje materiały od odpowiednio wykwalifikowanych mentorów.

Samsung AX90 Previous post Zadbaj o czyste powietrze w sezonie zimowym – Samsung AX90.
Lenovo Next post Lenovo ThinkReality VRX – VR dla firm