December 18, 2024

Sztuczna inteligencja obserwuje i doradza w zakupach – eksperyment w Japonii.

Sztuczna inteligencja i jej ciągły rozwój powoli zaczyna być dostrzegany w każdej dziedzinie życia przeciętnego człowieka.

Japoński supermarket Aruk Mitajiri w mieście Hofu rozpoczął wczoraj nietypowy test, przy wykorzystaniu technologii firmy Fujitsu która wykorzystuje kamery wideo do wykrywania kupujących, planuje obserwować preferencje zakupowe osób będących na zakupach w supermarkecie a następnie zbierać te dane i sugerować inne zakupy.

Dzieje się tak na skutek analizy zachowania klientów w sklepie i przesyłania danych do sztucznej inteligencji która kieruje profilem kupującego sugerując rzeczy które w danej chwili może również potrzebować.

Fujitsu spodziewa się, że dzięki temu procesowi klienci powrócą na półki sklepowe, pewni tego, co chcą kupić.

Test technologii w supermarkecie potrwa do 15 października. Czy dana technologia przyjmie się na stałe i rozszerzy na inne kraje przy użyciu sztucznej inteligencji? Czas pokaże.

Previous post TikTok ukarany grzywną za naruszenia prywatności dzieci.
Next post Baldurs Gate 3 był przygotowany na 100 000 graczy jednocześnie, tymczasem wynik przeszedł oczekiwania producentów.